• Felix vertoont steeds externaliserend gedrag in de klas, laatst liet hij de juf struikelen. 
  • Lieke is zeer intelligent, maar droomt telkens weg en komt nauwelijks tot leren.
  • Bram kruipt vaak helemaal in zijn schulp, sociaal laat hij niemand toe.

Dagelijks krijgen leerkrachten te maken met een breed palet aan pedagogische uitdagingen. Veelal zitten leerkrachten en intern begeleiders qua aanpak en interventies op het goede spoor. Soms ook, staat het functioneren van kinderen dusdanig onder druk, dat er meer nodig is. Gespecialiseerde hulp bij het realiseren van Passend Onderwijs kan helpen de ontwikkeling van kinderen weer op gang te krijgen.

Vanuit jarenlange ervaring in onderwijs en jeugdhulp is het mijn specialiteit om te ‘zien’ wat er vanuit systemisch – en ontwikkelingsperspectief nodig is. Graag kom ik in ‘AKSIE’ om vanuit een gezamenlijk en systemisch vertrekpunt leerkrachten en leerlingen te helpen bij hun ontwikkeling.

René Leijten, Passend Onderwijs Pedagoog